piątek, 23 stycznia 2015

Szybkie i smaczne MUFFINKI

Mega pozytywny dzień! Aż się w głowie kręci od nadmiaru 'atrakcji' :P
Z tej okazji przedstawiam Wam szybki i bardzo prosty przepis na przepyszne muffinki.
Tak, tak, Matki Polki też czasem mają czas na pieczenie :P


Ciasto robi się ekspresowo (dłużej zgrywałam zdjęcia do tego postu z aparatu ;) )

A przepis jest taki:

SKŁADNIKI: (na małą porcję - ok 20 muffinek)

2 szkl. mąki
2 jaja (kurze ;) )
1 szkl. cukru
1/3 szkl. roztopionego masła
1 szkl. mleka
1,5 łyzeczki cukru waniliowego
2 łyżeczki proszku do pieczenia

oraz:
duża miska
mały rondelek
łyżka
sitko
mikser (opcjonalnie)
foremki na muffinki papierowe lub/i sylikonowe
cukier puder
inne ozdoby jak lukier, posypki itp.

Oczywiście wszystkie składniki możecie sobie proporcjonalnie mnożyć, by wyszła Wam większa porcja ;)

WYKONANIE:

Rozpuszczamy masło na małym ogniu. Odstawiamy do ostudzenia.
Do miski wsypujemy po kolei i mieszamy: mąkę (przesianą), proszek do pieczenia, cukier, cukier waniliowy.
Mieszamy wszystko łyżką ;)
Następnie dodajemy:
roztopione masło, jaja, mleko i mieszamy. Ja na koniec wszytko jeszcze zmiksowałam, żeby ciasto było gładsze, ale sama łyżka też w zupełności wystarczy.



Ciasto przekładamy do foremek, nie więcej niż do połowy.
Pieczemy ok 20-25 min (trzeba pilnować) w 180-190 stopniach (najlepiej z termoobiegiem) :)



Po wystudzeniu ozdabiamy wg uznania. Ja posypałam cukrem pudrem i były pycha!


SMACZNEGO! ;)





0 komentarze:

Blogger Template by Clairvo